Socialdans - jätteroligt och väldigt bra träning!

Hej på er!

Hur är det att socialdansa? Är det inte läskigt att dansa med folk man inte känner och tänk om man gör fel! Gör det något om det blir fel?

Jag tänkte berätta om mina intryck av socialdans. Socialdans är otroligt roligt. Första gången jag lämnade Sundsvall för att åka iväg och dansa var nu i våras under valborg då jag åkte på en 24h Salsakryssning! En oförglömlig resa där jag lärde mig att socialdansa med människor jag inte kände. Efter det var jag fast och i sommar har jag så gott som pendlat till vår huvudstad för att socialdansa! =)

Under den här sommaren har jag besökt flera olika tillställningar och klubbar i Stockholm. Jag har bland annat besökt vår systerklubb Club Bachata flera gånger. Jag har dansat salsa och bachata på Gröna Lund och i Kungsträdgården. Jag har även besökt flera nattklubbar där de spelar latinamerikansk musik, bland annat Club Caribe, La Habana och Club Clandestino.

Jag kan verkligen rekomendera ALLA att åka iväg och socialdansa! Vid socialdans utvecklas du otroligt fort. Som tjej lär du dig att följa killen och som kille lär du dig att föra tjejen. Vid socialdans träffar och dansar du ofta med människor du inte känner och det gäller då att "känna av" som tjej hur killen för och det gäller att "känna av" som kille hur man ska föra.

I början kan det kännas lite läskigt men samtidigt är det så otroligt roligt! Var aldrig rädd för att dansa med någon du inte känner och det gör absolut ingenting om man råkar göra fel! När det blir fel så får man alltid ett vänligt leende och man provar igen, det är inte värre än så. Jag kan garantera er, fel gör ALLA när de socialdansar, även dansproffsen! =) 

Dans-sverige blir hela tiden större och vid tillställningar dansar alla med alla, då kan man bjuda upp någon man inte känner, eller glatt tacka ja om man blir uppbjuden - det är då man verkligen lär sig att dansa! =) När man är ute och socialdansar träffar man väldigt många likasinnade - väldigt många människor som brinner för dans. Vänskapsband skapas snabbt och danskvällarna blir oförglömliga minnen för livet! =)


Jag bjuder på lite bilder från mina dansresor!


Sara, Hans och Jag utan för La Habana.


Salsa i Kungsträdgården i Stockholm.


Lina, Jag och Sara på Gröna Lund i Stockholm.



Jag har ett förslag:
Vad säger ni om att planera in en resa till Stockholm i höst där vi i Tropical tillsammans kan åka ner och gå ut och dansa? Jag är övertygad om att det skulle vara jättekul samtidigt som vi i Tropical gör någonting roligt tillsammans! Skriv i kommentarsfältet vad ni tycker! =)



På återseende och Stor kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0