Lina bloggar: Min 10-i-topp Bachata!

Hej alla!

Jag har fått en önskan om att dela med mig av mina bästa Bachatalåtar, och självklart vill jag göra det! Bachata betyder väldigt mycket för mig, det var den första latinomusiken som jag började lyssna på. Efter att jag kom i kontakt med Aventura år 2002 var jag helt fast i musikstilen.

Ärligt talat tror jag att jag var bland de första som lyssnade på Bachata i Sverige. På den tiden visste jag inte hur man dansade Bachata, men jag började så smått att kolla upp på Internet. Mitt rum hemma i Härnösand blev platsen där de första grundstegen togs (med hjälp av videos från Internet). Eftersom Bachatan ännu inte hade blivit känd i Sverige, började jag lära mig dansen på resor till i Italien och Spanien.



Aventura - Bandet som gjorde mig förälskad i Bachatamusiken! De är fortfarande mitt favoritband ochdrömmen är att få se dem live någon gång!


Nu när jag även kan dansa Bachata, betyder det hur mycket som helst! Jag älskar musiken, texterna, känslan, ALLT! Jag har flera låtar som betyder väldig mycket för mig, speciellt på grund av de fina texterna. Om ni har chansen, så försök gärna översätta texterna via Google Translate, så kan ni få veta på ett ungefär vad de sjunger =) Alla texter går att hitta via Googles sökmotor om man söker på ”lyrics” och skriver låtens namn. Kan varmt rekommenderas för er som har en ledig tid i jul!

Jag kan säga att det finns en text för varje situation och känsla =)

Jag har försökt välja ut 10 låtar som just nu är mina favoriter. Jag hade lite svårt att välja låtar, då det lätt hade kunnat bli en 100-i-topp!

Min topplista just nu (den ändras varje vecka):

10. Domenic Marte – Mia nada mas
9. Luis Miguel del Amargue – Abrazame amor
8. Aventura - Hermanita
7. Aventura – Mi niña cambió
6. Prince Royce – Corazon sin cara
5. Aventura – El perdedor
4. Aventura – Dile al amor
3. Juan Luis Guerra – Bachata en Fukuoka
2. Toby Love – Casi Casi
1. Romeo Santos och Usher – Promise

Listan ändras som sagt varje vecka, då jag alltid hittar nya favoriter! Trevlig kväll!

KRAM LINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0