3h bachata - en riktig toppenkväll!!!

Jag har precis kommit hem från en obeskrivligt rolig kväll! Efter en kväll fylld av Bachata är jag alltid fylld av energi och så otroligt glad! Bachata blir bara en större del av mitt liv hela tiden och jag älskar varje sekund!

Vi startade klockan 18 och vi hade väldigt roligt på nybörjarnivån där alla lärde sig "tangosteget" otroligt fort! Det gick så bra och alla verkade uppskatta och leva sig in i den fantastiska dansen från Dominikanska Republiken.  =)

Kl 19:45 började Bachata på medel/avancerad nivå. Vi fick lära oss en ny tur. Och vilken tur sen!

När Lina och Hector visade turen trodde jag först att de skojade. "Kommer jag att klara den här turen? Det ser ju jättesvårt ut!" var min första tanke. Lina och Hector lugnade oss och sa att vi kommer öva på den här turen minst två gånger och att det kan bli svårt att klara den på ett enda kurstillfälle Turen bestod av väldigt många och framförallt snabba stegkombinationer. Hur skulle detta gå? Men jag behövde inte vara orolig. Vi delade upp oss, killarna med Hector och vi tjejer med Lina. Lina visade stegen för oss tjejer, några i taget för att senare lägga på alla stegen, som vi lärde oss tillsammans. Hector visade killarna vilka steg de skulle ta.

När våra instruktörer tyckte att vi kunde stegen provade vi dem i par, om och om igen. Och till slut, vi satte turen! På ett kurstillfälle! Jag trodde inte det var sant när jag verkligen lyckades! Men det gick jättebra!

Vi fick otroligt mycket beröm men jag är helt övertygad om att det aldrig hade gått så bra om vi inte hade haft Hector och Lina som våra instruktörer. De är så himla bra på att lära ut, allt är så otroligt pedagogiskt upplagt där vi lär oss steg för steg och de har ett grymt tålamod med oss alla.


Stort Tack till Lina och Hector för att ni lär oss grymma Bachatasteg och får oss att utvecklas som dansare! 
    






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0