3h Salsa - ett riktigt söndagsnöje!

Söndagskvällen börjar lida mot sitt slut. Ikväll har jag dansat Salsa. Söndagar, det är Salsa för mig! =) Ikväll var jag med på nästan hela nybörjarpasset och hela passet på medel/avancerad nivå. Det var riktigt roligt ikväll, som det alltid är på dansen!

Jag är så glad att jag börjar uppskatta Salsan mer och mer. Salsan har alltid funnits där men alltid hamnat lite i bakgrunden av Bachatan som verkligen är min favoritdans. Men nu så börjar min dansglädje för salsan verkligen komma fram allt mer och mer. Salsa är så otroligt roligt! =)

Ibland är det svårt att förklara hur roligt det verkligen är med dansen. Orden räcker inte till och dansglädjen är svår att förklara. För att förstå dansglädjen måste den upplevas! Därför är det extra roligt att fler och fler kommer och dansar och får uppleva dansglädjen. Jag har sagt det förut men det tåls att sägas igen: Sundsvall håller på att bli en riktig dans-stad! =)

Nu, efter 3h dans, har jag massor med energi! Dansen är verkligen en kanonbra träningsform som också är jätterolig. Det är inte jobbigt för vi har så roligt. Jag skulle kunna dansa i flera timmar till! =)


Bjuder på en riktigt bra salsalåt!




Nu är min bloggvecka över. Imorgon och kommande vecka kommer Tropicals nya bloggare, Emmelie, att bjuda er på massor av rolig läsning! =)


På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0