Första passet Reggaeton!

Kom precis hem från mitt allra första pass i Reggaeton! En dans som jag verkligen gillar. Riktigt kul och bra träning. Reggeton är en dans med mycket attityd och man dansar verkligen med hela kroppen och släpper loss. Det är sjukt kul men också lite knixigt, det känns tydligt att man kan utveckla sig ordentligt i Reggaeton eftersom det gäller att släppa loss och på ett sätt dansa med olika delar av kroppen samtidigt. Musiken man dansar till har också mycket attityd och är rätt "tung" musik. Jag gillar´t! Riktigt skoj! =)

Dansen leds av Tropicals duktiga instruktör Sandra som har dansat länge. Otroligt inspirerande.




Lite bilder från kvällen!


Tänkte även bjuda på två av mina favoritlåtar inom Reggaeton!






Nu laddar vi om, imorrn är det AfroCubanskt och Cubamix som gäller. Vi startar kl 18:00 och håller till i Gamla Friskis & Svettis (bredvid Hangloose). Universitetsallén 14. Vi ses väl där?! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0