Kursstart i Bachata - en toppenkväll!

Wow vilken kväll!!! Jag har en känsla av att det här blogginlägget kan bli lite ostrukturerat men det beror på att jag är så glad! Jag har haft en toppenkväll och hela kroppen spritter av energi!  =)

Kursstart ikväll i Bachata - Min absoluta favoritdans som jag är totalt förälskad i! Vi började idag kl 18:00 och det strömmade in danssugna människor som ville lära sig Bachata! Jag fick höra av vår instruktör Lina att det var 56 personer som kom och provade på Bachata ikväll! Så otroligt roligt att så många vill prova på dansen och känna den obeskrivliga och härliga dansglädjen!

Idag har vi fått lära oss historien om Bachata samt lite av grunderna i dansen. Bachata kommer ifrån Dominikanska Republiken och är en väldigt sensuell pardans. Musiken handlar om alla känslor - glädje, kärlek, svartsjuka, hat, sorg med mera.

Vi börjar alltid med att värma upp och gå igenom grundstegen på linje, efter det går vi ihop i par och dansar. Efter en stund ropar Hector "Byte" och man byter danspartner så alla dansar med alla. Jätteroligt! =)

Jag är verkligen imponerad av alla deltagare som lärde sig så otroligt fort! Jag hoppas att så många som möjligt stannar kvar och fortsätter med dansen. Det är så roligt eftersom man verkligen lär sig något nytt, det är bra träning, gemenskapen är fantastisk och musiken är hur bra som helst. Jag kan inte komma på en dålig sak med dansen!




Massor med dansglada människor!!! Här värmer vi upp och går igenom
grundstegen på linje!



När första danspasset var slut blev det lite fika och sen var det dags för pass nummer 2: Avancerad Bachata! Jag dansar på båda nivåerna. Jag började dansa Bachata i slutet av Augusti och den avancerade nivån är lite svårare (såklart) men också jättekul. Eftersom jag älskar dansen så tar jag varje tillfälle som ges och därför dansar jag på alla nivåer.




Nu har vi gått ihop i par och provar stegen tillsammans! =)


Jag kan inte beskriva hur rolig och hur mycket dansen betyder för mig. Dansen är en väldigt stor del av mitt liv. Ikväll har jag dansat i 3h, jag är trött men ändå inte. Jag får sån energikick av dansen så nu när jag väl är hemma har jag massor av ny energi. Hur härligt är inte det?! =)

Det har blivit en hel del dans den här veckan: reaggeton i måndags, afrokubanskt och cubamix igår och bachata idag. Nu tar jag och vilar ett par dagar men jag kommer säkerligen att blogga ändå! =)

På söndag är det dags igen! Då är det Salsa! En latinamerikansk pardans som också är riktigt rolig. Vi håller till på kåren då också och startar kl 18:00. Vi ses väl där?! =)

Jag avslutar med att bjuda på lite mer bachata-musik! Jag tröttnar aldrig på den här musiken. Det här är två andra riktigt bra bachatalåtar som är några av mina absoluta favoriter!=)






Tack för en toppenkväll allihopa!

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0