Lina bloggar: Jag ska till Kuba!!!

Hej dansfamiljen!!

Jag är väldigt glad just nu, för det har nyligen blivit klart att jag ska åka till salsans hjärta; Kuba!!! Det är en dröm som jag har haft väldigt länge, och nu ska det äntligen bli verklighet! Jag åker i december när höstens kurser har avslutats och stannar i en hel månad på Kuba. Jag firar alltså både jul och nyår där borta, något som jag verkligen ser fram emot =)



Genom Hectors hjälp och stora kontaktnät ska jag ta privatkurser med lärare på La Havannas främsta dansakademi ENA (Escuela Nacional de Arte), där Hector själv gick i skolan som ung. Det ska bli häftigt!! Jag ska försöka lära mig så mycket det bara går! Det ska också bli väldigt intressant att se vart Hector lärde sig dansen från grunden, och vilka ställen som han har dansat på.



Förutom danskurserna vill jag se Kubas kultur, och se hur människorna lever där. Jag har planerat att se flera olika städer, sevärdheter och stränder. Det ska bli hur kul som helst! Nästa gång det blir en resa till Kuba, vore det kul om även ni följde med!

Nu ser jag fram emot hösten och vintern! =)

Kramar Lina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0