Youtubeklipp med Hector - del 3

Hej på er! =)
Jag har märkt att intresset är stort över youtubeklipp med Hector! Självklart fortsätter jag att visa klipp! =)

Här dansar Hector på en festival i Barcelona i mars 2010. Festivalen heter Afro Obini Festival. Här dansas Hectors stora specialité - afrokubansk dans! Luta er tillbaka och njut av föreställningen! =)


  



På samma festival satt Hector även i juryn i en rumbatävling som hölls. 

Lina och Hector har berättat för mig att rumba är dansen som är grunden för alla kubanska danser. Rumba är något man lär sig och introduceras i redan som barn. På Kuba träffas man och spelar och dansar rumba i varenda gatuhörn, rumba är verkligen en stor del av Kubas kultur! =) 


Jag lovar er, fler klipp kommer inom kort! =)


Stor kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0