Veckans höjdpunkt - Bachata!

Som vanligt på onsdagar dansar vi Bachata. Och som vanligt har vi alltid jätteroligt! Dansglädjen bara växer hela tiden! =) Vad är det egentligen som är så roligt med Bachata?
Jag kan bara svara för egen del: dansen är otroligt rolig, det är fina steg och fina turer vi får göra, vi har så roligt tillsammans, man får nya vänner och framförallt, musiken är ju så himla bra!

Jag har fått en del frågor kring vart man kan hitta bra bachatamusik. I tidigare blogginlägg har jag listat mina favoritlåtar. Kika där! Men jag ska självklart lista några till!


Aventura - El Perdedor


Dominic Marte - You Will Remember Me


Daniel Santacruz - Alíviame


Eftersom jag inte kan spanska så brukar jag också översätta låtarna i google-translate. Det blir ju inte helt exakt översatt men man förstår helheten vad de sjunger om. Jag tycker att det är mycket lättare att dansa till låtarna om jag förstår vad de sjunger om! Så det är ett tips! =)



Jag har förstått att många uppskattade gästbloggningen i söndags. Vem vet, bloggen kanske kommer gästas igen... Håll ögonen öppna! =)


Vi ses på Salsan på söndag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0