Sandra bloggar: Hemma från Santiago de Cuba!

Hej!

Mitt mars och april har varit lite varmare än vanligt, 30-35 grader. Jag åkte till Kuba för att dansa och göra ett fotoprojekt.
Vad härligt det var att åka iväg och komma tillbaka till vännerna i Santiago de Cuba. Efter en lång vinter är det alltid skönt att få lite ny inspiration och det har jag då fått! Vi har varit ute och dansat på Casa de la Musica varje helg, jag och Maja smälte in bra i mängden under reggaetonlåtarna och blev ibland förväxlade med att vara cubanskor, inte mej emot.


Jag började med att ta salsaklasser då jag inte hann dansa salsa i vintras och för att cubanerna oftast är ruskigt underbara att dansa med. Sen dansade jag reggaeton med Leyanet och en av Santiagos hetaste reggaetondansare Cuquita. Det som är bra med att dansa för båda tjejerna är att de har lite olika stilar och lägger upp sina dansklasser på olika sätt, bra för mig som ville ha så mycket inspiration som möjligt. Cuquita jobbar som dansare i en grupp som heter Locomotion, vilken är mycket populär nu och har show på olika klubbar i Santiago varje vecka. Fantastisk dansare och väldigt trevlig person!


Kuba är underbart med allt liv på gatorna, musiken, frukterna, varma härliga människor och jag gillar det positiva i Kubas värld väldigt mycket. Det är med stor kärlek jag tänker på mina vänner där borta.

Kram Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0