Lina bloggar: Tisdag = Reggaetonkväll!

Hallå där!

Ikväll har det dansats Reggaeton för hela slanten! Det har varit en intensiv och rolig kväll, där alla verkligen gav järnet! 

Ikväll började vi på en koreografi som Hector och jag har satt ihop. Vi gjorde halva koreografin idag, och nästa halva blir till veckan som kommer. Slutligen kommer vi att sätta ihop allting till en hel låt! 

Ni alla var jätteduktiga idag och ni lär er så snabbt!  




 


Stegen som vi lär ut är inte helt enkla, men alla gjorde det jättebra! Vi filmade på slutet för att se hur det såg ut, och alla var synkade. Coolt!!

Jag kan tänka mig hur fin koreografin kommer bli efter att vi har tränat några gånger och finslipat på detaljer och armar.




 



Jag passade på att fråga en av våra kursdeltagare, Emma Lindgren, om vad hon tyckte om dagens Reggaetonpass:

- Det var en jättebra koreografi! Det blev en utmaning och det älskar jag! Jag tycker om när det är mycket tempo och det var kul att koreografin var så lång. Det var superbra!



Emma



Även Anette Lund flikade in med att det var en rolig kväll.

- Jättekul! Jag började dansa för cirka 3 år sedan, och nu i efterhand kan jag inte förstå varför jag inte har börjat tidigare, säger Anette.


Tack alla för en härlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0