Prova-på-veckan avslutades med Bachata!

Hej på er!

Ikväll avslutade vi vår prova-på-vecka med pardansen BACHATA!

Vi började kl 18:00 på Kårhuset och många danssugna personer kom till nybörjarkursen! Danssalen var full med folk! Jättekul! =)
Det var väldigt många nya ansikten som kom för att prova Bachata för första gången. Självklart kom också kursdeltagare som har dansat med oss sen tidigare för att fortsätta att utveckla dansstegen, höftmarkeringarna och snurrarna!


     

   

    

 


Vi började med att gå igenom grundstegen tillsammans på linje, vi lärde oss även snurrar och perito! Vi gick sen ihop i par och fick prova att dansa tillsammans! Alla lärde sig otroligt fort och jag vet att Lina och Hector är väldigt imponerade av er allihop! =)


   

 

   

 


Jag kan också berätta att jag var inte den enda fotografen ikväll! Men mer om det kommer i ett blogginlägg längre fram! Håll ögonen öppna! =)

 


Efter nybörjarkursen var det fikatime där vi tillsammans tog för oss av hembakat fika som Hans och Agneta har bakat! Supergott!

     

    


Kvällen fortsatte med medelkursen i Bachata där vi också började kursen med att värma upp med grundstegen på linje. Vi gick sen ihop i par och fick lära oss en ny, jättefin tur!


 

  

 

   

 



Kvällen har verkligen varit jätterolig med många skratt och väldigt mycket dans! Jag hoppas att vi ses nästa vecka och fortsätter att dansa tillsammans! =)


Stor Kram!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0