Tropicals Reggaetondeltagare tycker till!

Hej på er!

Ikväll har Tropical haft ett svettigt och roligt pass Reggaeton! Vi fick lära oss att dansa till takten och även dansa till snabbare takt till många bra reggaetonlåtar! Vi övade väldigt mycket på att separera kroppsdelarna och skaka loss! 

Nu i början är det fokus på att känna musiken, känna rytm och takten och dansa med känsla! Det är lite klurigt men otroligt roligt med Reggaeton! =)



Ikväll passade jag på fråga några av kursdeltagarna Vad de gillar mest med att dansa Reggaeton!



Johanna Billström:
Det är så roligt med Reggaeton! Det är något som man inte gör annars. Det är bra musik som är annorlunda än vanlig musik. Det lockar fram takten och dansen!




Monica Sandman:
Jag gillar takten, det ligger nära kroppsrytm på ett sätt. Det är kul att komma loss och släppa loss. Det är bra takt på kurserna, vi lär oss i lagom takt och börjar från början. Det är väldigt pedagogiskt upplagt, det är bra när man inte är så van ännu att dansa!





Linnea Kempe:
Det är kul att shejka loss. Musiken är bra, det är bra rytm i den. Jag har letat länge efter kurser i Reggaeton och blev jätteglad när jag hittade att det fanns danskurser!




Hedda Lange:
Jag tycker också att det är kul att shejka loss, man rör på hela kroppen! Här träffar man nya människor och det är skön stil på dansen. Jag blir glad av dansen!





Amanda Berg:
Musiken är riktigt bra, det är bra fart i den. Det är kul att skska loss och prova alla rörelser. Hela stilen på dansen är skön och snygg!




Jag passar på att bjuda på en riktigt bra låt som spelades ikväll! =)





Imorgon är det dags för den romantiska pardansen Bachata! Vi börjar kl 18:00 med nybörjarkursen och vi håller till på Kårhuset.



Vi ses!


Stor Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0