Att socialdansa...

Hej alla dansvänner!

Nu när sommaren är här anordnas det väldigt mycket festivaler och många olika dansevent. Jag rekomenderar alla att åka iväg för att socialdansa och även ta kurser av andra lärare!
Det är väldigt lärorikt och framförallt jätteroligt! =)

Jag har rest iväg en hel del för att socialdansa på olika evenemang som har anordnats och jag har även tagit kurser av flera olika lärare, främst i Bachata. Genom att åka iväg och dansa har jag lärt mig jättemycket - framförallt att slappna av, lära mig att följa och samtidigt fått mycket inspiration till nya steg och snygga detaljer! =)


Salsa på Gröna Lund


Att socialdansa är det absolut bästa sättet att utveckla sig inom dansen. Du träffar otroligt mycket trevliga människor som också brinner för dansen och man lär sig så mycket av varandra.

Dansvärlden är jättehärlig och alla är otroligt trevliga, det är jättekul att åka iväg och dansa! Både som kille och tjej så lär du dig mycket av att dansa med folk som du inte känner. Genom det får killarna öva på att föra och vi tjejer på att följa! Hur bra som helst! =)


På TIMBALIVE:s konsert där jag dansade väldigt mycket!


Att ta kurser av olika lärare är väldigt bra och mycket lärorikt. Alla instruktörer har sitt sätt att lära ut och genom att ta kurser lär du dig nya steg, nya och andra turer!

Det är också väldigt bra att åka på olika evenemang eftersom du lär dig helt nya saker, det har du alltid med dig och du blir en allt säkrare dansare! Det har du nytta av när danskurserna börjar igen i höst! =)



Salsa i Kungsträdgården


Det anordnas mycket dansevenemang nu i sommar. Passa på att ta chansen att resa iväg och dansa på festivaler och andra evenemang!
Att dansa på nya ställen och med nytt folk utvecklar dig som dansare enormt mycket!

Det är något som du alltid har glädje av! =)

Om ni är nyfikna att få reda på vilka evenemang som är värda att besökas i sommar, tveka inte att fråga Lina eller mig, vi tipsar er gärna!

Stor Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0