Lina bloggar: Festivalen kan börja!

Hej allihop!

Vi klev upp klockan 6 imorse och begav oss mot Arlanda! Efter en god frukost och en hel del kaffe var det dags att åka mot Tampere i Finland. Tjohoo!



Nu befinner vi oss äntligen på plats och allt är på topp! Vi har träffat massor av nära vänner till oss och en hel del dansfolk som brukar resa runt på olika festivaler. I eftermiddag startar festivalen igång på riktigt med flera kurser och vi kommer att träffa ännu fler dansvänner =)

Jag kan verkligen rekommendera alla att besöka olika festivaler som arrangeras, det är så himla kul. Det är intensiva dagar, men man lär sig massor med saker och dessutom träffar man vänner för livet. Ett otroligt kul arrangemang för oss som älskar dans!

Nu laddar Hector upp för att hålla kurser i Afrokubanskt och själv ska jag sikta in mig på workshopsen för tjejer. En av mina förebilder, dansläraren Maglén från Dansakademin på Kuba, är här i år igen och håller kurser för oss tjejer. Hon är stenhård men otroligt proffsig och duktig!

Den här videon hittade jag från "tjuvstarten" på festivalen igår, en intensivkurs i Cabaret:

 

Jag uppdaterar mer ikväll efter festivalens första dag!

Kramar
Lina  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0