Försnack med showgruppen!

Hej alla dansvänner!

Minns ni att Lina berättade i ett tidigare inlägg om att hon och Hector tar med sig två par till uppträdandena på Restaurang Sjömärket och Östersunds Latinofestival?=)

Jag kan avslöja att showgruppen övar väldigt mycket inför de kommande uppträdandena. Nu slipas de sista detaljerna och nästa vecka är det dags!



Ikväll tog jag ett snack med showgruppen för att prata förväntningar, nerver och hur det känns att snart uppträda i Salsa och Bachata.

- Jag är riktigt peppad inför uppträdandena, det ska bli så himla kul och det är riktigt fina koreografier som vi kommer att göra, säger Isabelht och tillägger: Det känns som en stor sommarturné! =)

Sanny håller med och inflikar:
- Det här känns jättekul, det är riktiga kanonkoreografier och jag längtar till uppträdandena. Det ska bli spännande, säger Sanny.

Musiken är noga valt av Lina och Hector, jag vet att det är två favoritlåtar som hela showgruppen gillar och jag kan garantera att ni också kommer att känna igen låtarna! =)
- Musiken är jättebra, jag vill dansa hela tiden, säger Maria.
 


Nu när de sista detaljerna slipas är koncentrationen riktigt hög på träningspassen. Armrörelser, steg, snurrar och detaljer sitter och övas in till perfektion. Koreografierna är skapade av Tropicals duktiga instruktörer Lina och Hector. Lina har gjort hela koreografin för Bachatan och Hector har gjort Salsan. 
 
Uppträdandena kommer självklart att filmas så ni alla kan se dem hur många gånger ni vill. Det är också något som showgruppen tycker är roligt.
- Det känns jättekul att allt filmas, då får ni också se våra fina kläder vi ska ha på uppvisningarna, säger Maria.
 

Jag passade på att smygfota också, men fler bilder får ni inte se.
Däremot får ni ju se danserna senare! =)

Alla är väldigt förväntansfulla och laddade inför nästa vecka. 
- Det känns väldigt coolt, det är mycket nya turer och steg vi kommer att visa, säger Mehdi.

Tropicals lärare är också laddade men framförallt väldigt stolta över kursdeltagarna.
- Det ska bli väldigt roligt att få göra de här uppvisningarna. Jag är så stolt över kursdeltagarna, de har lärt sig väldigt snabbt, det ska bli kul att få visa alla vad vi gör, säger Lina. 
- Det känns bra, jättemicket bra, säger Hector! =)

 
Nu tycker jag att vi tillsammans laddar inför uppträdadena. Jag hoppas att så många som möjligt kommer och tittar när Tropical visar Salsa och Bachata! =)

Stor Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0