Årets Salsakryssning!

Hej på er!

Nu har jag kommit hem från årets Salsakryssning!

Det har blivit som en liten tradition att jag åker på kryssningen, jag åkte ifjol och också nu i år. Jag hade det kanonkul förra året men det var ännu roligare i år! Varför det? Det finns ett givet svar. Jag har utvecklats inom dansen och kan dansa mer!

När jag åkte förra året kunde jag dansa en del bachata men nästan ingen salsa. Därför blev det inte jättemycket dans förra året men jag hade jättekul ändå och det var fantastisk stämning. Därför bestämde jag mig väldigt fort att jag skulle åka även i år!


      
                          Båten vi åkte med! =)
                 

Jag åkte i år med Sara och Anna som har dansat och dansar med Tropical. När vi kom fram till avgång/ankomsthallen i Värtahallen spelade ett band där för fullt, stämningen var toppen och några började att dansa redan där i kön! =)

Kvällen var fantastiskt kul! Vi var runt på många av båtens alla dansgolv och vi dansade hur mycket som helst. Vi tillbringade väldigt mycket av dygnets alla timmar på det stora dansgolvet. Där spelade 10 mannabandet La Sucursal riktigt härlig salsamusik och dansgolvet var proppfullt hela tiden!


     
                       Det stora dansgolvet!
           


Vi dansade även Bachata på ett annat ställe på båten och träffade flera som vi kände, det blev många kära återseenden.

Vi dansade hela natten och kom i säng sent på natten, eller jag kanske ska säga tidigt på morgonen. =)

Dag 2 blev det såklart också dans. Vi tillbringade ännu mer tid på det stora dansgolvet där vi dansade salsa och de mindre dansgolvet där bachata spelades. Vi dansade till båten anlände till Stockholm och det var dags att gå av!

Den här kryssningen har verkligen varit toppen! Att åka iväg och socialdansa är det bästa man kan göra som dansare! Du utvecklas enormt mycket av att dansa med folk som du inte känner, du lär dig att följa/föra vilket är så otroligt nyttigt och väldigt lärorikt. Du träffar också mycket likasinnade som har samma intresse som du – just det, dansen!



    
         Stor dansglädje vid dansgolvet! =)


Varje gång som jag har varit iväg och socialdansat har det alltid varit städat, trevligt och kanonbra stämning. Alla dansar med alla och har väldigt roligt tillsammans! =)

Den här gången har jag dansat betydligt mer än förra året och jag har också vågat bjuda upp folk jag inte känner, det är något som man måste våga för att dansa. Och jag lovar er, det är så inte himla läskigt när man väl har vågat fråga! =)

Under den här kryssningen har jag dansat med många dansare som är otroligt duktiga och som har en lång erfarenhet som dansare. Jag har lärt mig massor! Nu har jag massor med glädje, energi och det är väldigt svårt att stå stilla! =)


 
                     Och vädret var såklart toppen! =)


Nu när sommaren är på ingång anordnas mycket danskvällar och andra dansaktiviteter. Jag kan verkligen tipsa om att delta på så många som möjligt! Det är superkul! =)


Stor Kram!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0