Lina bloggar: Dansshow med Timrås dansgymnasium!

Hej!

Ikväll har jag haft en väldigt trevlig lördagskväll!

Jag var på plats på Sundsvalls Teater och såg den årliga dansuppvisningen av Timrås Dansgymnasium. Jag har ett stort intresse för dans överhuvudtaget och tycker om att följa dansen i länet. Särskilt roligt är det att se ungdomar och på vilka sätt som de uppträder med dans i olika former.



Såhär såg programmet ut för föreställningen


I kvällens föreställning dansade gymnasiets elever, och det var en väldig blandning av olika dansstilar som vi fick se. Allt från modern dans till streetdance!




 


Temat för föreställningen var att vi människor kan bära olika masker beroende på i vilka situationer som vi befinner oss. I nästan alla dansnummer bar eleverna olika sorters masker för ansiktet, både goda och onda masker. Det var en bra tanke som de hade med showen tycker jag!




 


Lugna dansnummer varvades med fart och fläkt! Eleverna visade upp vad de har tränat på den senaste terminen, och man såg verkligen att de hade roligt tillsammans och hade tränat mycket. Dans skapar så mycket gemenskap och glädje så det är inte sant!




 



 






I publiken fanns massor av stolta föräldrar, släktingar och intresserade dansmänniskor som gav eleverna rejält med applåder och busvisslingar efteråt =) 



Stolta Tropical-dansare! Sigifredos och Margaritas dotter Gabriela hade huvudrollen i föreställningen! Otroligt duktig!


Jag hoppas att ni också får ta del av olika dansevenemang på fritiden. Det är så roligt att följa andra dansevenemang och inspireras. Även fast jag själv endast dansar latinodanser, tycker jag att det är intressant att titta på andra dansstilar. När det väl anordnas någon dansuppvisning i stan så är jag där! Jag hoppas att ni också tar chansen någon gång =)


Kramar
Lina

Kommentarer
Postat av: GeeTay

Hey Lina!

Va fint av dej att ta med detta i bloggen, det uppskattas till max!

Jätte fina bilder har du tagit också. Skulle du kunna skicka alla dessa bilder till mej? Dom är ju hur fina som helst! vill verkligen ha dom.

Tack ännu en gång för att du kom förbi o kika på föreställningen och för att du lagt ner tid att skriva detta fina inlägg.



Kram! /G

2012-05-06 @ 17:35:21
URL: http://geetay.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej Gabriela!

Vad kul att du har läst blogginlägget och att du tycker om det! Du är så otroligt duktig på att dansa, och du verkligen glänser på bilderna. Självklart kan jag skicka dig bilderna! Jag fixar det så fort jag kan =)



Kram

Lina

2012-05-06 @ 21:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0