Lina bloggar: Tropical gästar Sveriges Radio!

Hej alla dansvänner!

Igår fick jag ett roligt telefonsamtal av Sveriges Radio! De ville bjuda in mig till deras program i P4 "Efter tre". Jag tyckte att det lät som en rolig idé och tackade genast ja! Nästa tisdag den 5 juni hoppas jag därför att ni slår på radion och lyssnar på mig =)

Sveriges Radio förklarade att de varje tisdag har ett kulturprogram kl 17:00, och att de gärna skulle vilja att jag kom och berättade om latinodansen - speciellt om Salsa och hur vi har spridit dansen i Västernorrland.



Jag kommer att berätta lite om bakgrunden till Salsan och dess ursprung, lite rolig historia om dansen och hur den har gjort sig så populär världen över. Jag kommer även att dela med mig av härliga minnen från min Kubaresa som jag gjorde i december/januari.

Sedan kommer mycket att handla om Tropical Sundsvall, hur vi har lyckats skapa ett så stort intresse för latinodans här i Norrland, hur vi har växt och byggt upp vår Club Bachata.

Jag hoppas att ni och många andra kommer att tycka att det är intressant att lyssna på. Jag får en hel halvtimme i programmet, så det känns väldigt kul. Jag kommer även att spela några av mina favoritlåtar för tillfället.


Eftersom programmet sänds kl. 17:00 på eftermiddagen den 5/6 kan även ni som är morgontrötta ta del av inslaget =)

Danskram
Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0