Petra gästbloggar: Underbart att dansa varje tisdag!

Hejsan allihopa!

Petra Henriksson heter jag och nu är det jag som gästar dansbloggen! Ni som dansar Reggaeton på tisdagar kanske har lite koll på mig, eller vet att jag i princip alltid är där =)

Jag är 19 år och har dansat en stor del av mitt liv. Det hela började med en liten show-dansgrupp när jag var 6-7 år på träningsverket. Vi dansade till "Superduperkillen" (ett bidrag från Lilla Melodifestivalen) och "So never let it go" med Afrodite, och ända sen dess har jag dansat av och till. Street, hip-hop, dessutom provat på balett och lite modern dans!


Jag har alltid varit intresserad av dans och några av de största förebilderna finns i Bounce-gruppen, som jag har sett uppträda x antal gånger. För något år sedan hittade jag Tropical Sundsvall, provade att dansa Reggaeton en gång och fastnade direkt!

Det är så underbart att varje tisdag åka ner till stan och veta att man kommer att ha så roligt! Reggaeton är inte som någonting annat jag har provat tidigare, så det var lite av en utmaning i början, men efter ett tag kom jag in i det.


Nu däremot har Hector och Lina envisats med att blanda in en massa Dancehall, vilket uppskattas för det är riktigt kul! MEN det gör så att jag får koordniationsproblem... "Pannkaka" säger Hector, Not so much säger jag, haha. Men Lina och Hector är underbara och jag har lika kul varje gång jag åker och dansar!

Kram kram på er
Petra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0