Lina bloggar: Heta pass ikväll!

Hejsan!
 
Ikväll har vi dansat så att svetten lackar!

I höst är vi rekordmånga deltagare på Reggaeton, vilket vi tycker är super! Vi vill sprida Reggaeton och göra dansstilen ännu större i Norrland =)

Vi passade på att fråga några kursdeltagare varför det är så roligt med just Reggaeton!

Petra Henriksson:
- Jag har dansat mycket tidigare, men aldrig Reggaeton. Jag ville prova nya rörelser, och sedan blev jag fast!

Det ska bli roligt att ta workshops av Solangel i helgen och få lära sig massor med nya saker! Det ska även bli kul att träffa folk från andra kurser och andra klubbar utifrån.


Jessica Cortes:
- Reggaeton kommer från min kultur och sprider mycket glädje. Det är roligt att dansa Reggaeton och det är bra träning!

Det roligaste med kursen är att vi är så många som dansar, det är bra lärare och trevlig stämning!


Hellen Haji:
- Jag tycker att det är bra musik och det är roligt att dansa!

Det bästa med kursen är den trevliga miljön och att man får träna och må bra!

Maria Rojas:
- Jag älskar att dansa och jag lyssnar mycket på Reggaeton! Det är roligt att få lära sig och kunna dansa till den musiken!

Det bästa med Reggaetonkursen är att det är bra pris och bra träning, jag känner mig levande!

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Ikväll har vi även tränat Cubamix och vi hade Hectors favorittema AFROKUBANSKT!

Det är otroligt bra träning, väldigt svettigt och roligt! Vi tränar upp både kondition och koordination, samtidigt som det blir många skratt!

Jag lovade att visa en video på Afrokubanskt, så här nedan kommer ett klipp från när Tropical höll workshops i Spanien!

Ni som var med ikväll hann med många av grundstegen, bra jobbat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0