Hans gästbloggar: Tropical-bakning!

Hej!

Jag heter Hans och jag bakar till Tropicals prova-på vecka! Jag har dansat med Tropical sedan 2010 och det här årets första gratisvecka (nästa är på hösten) är nog den femte som jag bakar till.


Jag fick vara med på en affisch förra året


Att bli en del av Tropical är en av de bästa saker jag gjort. Förutom att jag har lärt mig behärska de två latinodanserna Salsa och Bachata på en sån nivå att jag kan slappna av i dansen och njuta, så har jag även fått flera nya vänner för livet.

Eftersom jag är så att säga "mellan två jobb" så har jag mycket tid som gärna får fyllas med något. Jag har alltid tyckt om att laga mat och baka, så när jag insåg att jag också mår bra av att skapa samt att det jag gör är uppskattat, blev bakningen en av mina främsta hobbies!



 

Bakningen kombinerat med att jag fotograferar mina bakverk samt skriver om dem, svetsar samman mina tre favoriter i kreativitet: bakning, foto och skrivande.

Att jag har fått sån uppskattning för det jag bakar och att jag ombeds göra om det tycker jag är jättekul! Bland det roligaste som finns är att höra hur gott mitt bröd är!

Jag tycker att det har blivit en kul tradition att Tropical bjuder alla deltagare på fika under prova-på veckan. Det förstärker den familjära stämningen och att det dessutom är hembakt gör det än roligare.






Allra mest gillar jag bröd med karaktär, tex matbröd med valnötter eller kakor med mycket frukt. Det viktiga är att smaksättningen tillför något extra, vilket den gör i äppelkakan och vinbärsrutorna jag valt att baka till denna prova-på vecka =)

Jag hoppas att ni som kommer för första gången eller ni som återkommer till Tropical får några roliga dagar, fastnar för dansen och att fikat smakar gott!


Vi ses,
Hans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0