Reggaetontjejer att inspireras av!

Hej på er! =)


Det är inte bara i Sverige det dansas latinamerikanska danser. Även i vårt grannland Finland dansas det gärna och ofta! =) Jag har hittat ett väldigt inspirerande och roligt dansklipp som jag tänker visa för er!  

Det här ett dansklipp från Finland, Tampere. Där finns det en jättefin dansskola som heter Salsahouse. Lina och Hector har ett nära samarbete och utbyte med Salsahouse och har besökt dansskolan flera gånger för att hålla kurser och workshops! Ni har kanske lagt märke till att Lina och Hector ibland har linnen och byxor som det står Salsahouse på, de kläderna kommer just från dansskolan i Finland! =)

Reggaeton är jättestort på dansskolan i Finland. De har en dansgrupp som heter Clan Reggaeton där danseleverna är väldigt duktiga och håller en hög kvalité på dansen. De tränar reggaeton flera gånger i veckan, gör mycket uppvisningar och har även en shop där de säljer alltifrån kläder och reggaetongrejer! Häftigt va? =)






Visst är de duktiga?
Jag vänder mig nu till Sandras reggaetontjejer, är det här något ni blir inspirerade av? =)

Nu tänker jag helt fritt och frågar alla, man kanske skulle kunna göra ett utbyte nästa år, kanske att vi åker dit och hälsar på eller att de besöker oss. Det skulle ju vara superkul! =) Vad tycker ni?



Stor kram!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0