Kursstart i Salsa! =)

Idag började Salsan! Det känns så grymt härligt att danserna har dragit igång igen. Jag har haft så roligt ikväll! Vi började kl 18:00 på kårhuset och det kom väldigt mycket folk! Jag räknade till ca 45-50 danssugna personer som ville prova på och lära sig salsa samt uppleva den härliga dansglädjen! =)

Vi började med att värma upp och lära oss grundstegen på linje. Vi gick sen ihop i par och övade stegen tillsammans. Precis som Bachata så är Salsa en latinamerikansk pardans men Salsan har mycket per tempo och tryck i sig. Salsan är grymt rolig, musiken är jättebra och man får en härlig energi och dansglädje! =)




Uppvärmning på linje!


Jag är så glad att så många kom och provade på Salsa ikväll. Visst ger dansen en härlig glädje? =)

Efter första passet blev det lite fika och sen stannade jag kvar för att fortsätta dansa på medel/avancerad nivå. Det var första gången jag provade på att dansa salsa på medel/avancerad nivå. Jag har dansat salsa hela hösten men jag har inte känt mig riktigt redo för att börja på medel/avancerad nivå. Men nu när det är nytt år och nytt kursblock har dragit igång så ska jag utmana och utveckla mig själv inom salsa! Svårighetsgraden höjdes ordentligt, men det var riktigt kul! Jag gillar verkligen att få en utmaning och jag klarade det till slut! =)



Salsa!=)




Lina och Hector visar hur det ska gå till!=)


Jag är så otroligt glad att jag har hittat dansen som hobby och träningsform! Det är så obeskrivligt roligt! =) Jag önskar att alla ville lära sig dansa för dansen ger verkligen så mycket tillbaka i form av glädje, träning, självförtroende + att man träffar så himla trevliga människor och får nya vänner för livet! Dansen har verkligen blivit en stor del av mig och mitt liv. Idag kan jag inte tänka mig ett liv utan dansen!



Dansen är i full gång!


Lite fika efteråt! =)


Den här veckan har verkligen varit toppen! Det är första gången som Tropical Sundsvall har anordnat en gratis-vecka och det har verkligen varit lyckat! Många har kommit till danserna och jag hoppas att alla fortsätter så vi tillsammans kan dansa, känna glädjen och sätta Sundsvall på kartan som en riktig dans-stad! =)

Nu är min blogg-vecka över och jag lämnar över bloggen till Özgur som kommer blogga om sina tankar och upplevelser kring dansen.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0