Storbesök ända från Barcelona!

Cristian Mauricio Vera Nuñez från Spanien har varit 10 dagar i Sundsvall, hemma hos vår danslärare Hector. Många av er träffade även Cristian på Club Bachata och hann lära känna honom litegrann.



Här kommer 5 snabba frågor till Cristian =)


Varför kom du till Sundsvall?
Jag åkte hit för att träffa min nära vän Hector, och ta den unika möjligheten att få danskurser av honom. Hector är ett av de största namnen i världen när det gäller Rumba och andra traditionella Kubanska danser, vilka är de danser som jag vill lära mig mer av.


Hur lärde du och Hector känna varandra?
Jag lärde känna Hector på en festival i Barcelona 2010, där jag gick på hans kurser i Afrokubanskt. Där insåg jag vilken teknik han har i dansen, och vilken bra lärare han är. Under festivalen lärde jag känna honom närmare och insåg vilken bra människa han är, både som dansare och privat.


Hur länge har du dansat?
Jag har dansat salsa i cirka 10 år, men Rumba och de andra traditionella Kubanska danserna har jag bara dansat ett år. Men jag har samma energi och vilja att lära mig nya saker som ett litet barn!


Hur är Hector som lärare?
Hector är en utmärkt lärare, som är mycket passionerad i dansen. När en lärare korrigerar felen som man som elev gör, är det för att läraren bryr sig om en och vet att man kan bli en ännu bättre dansare. Därför vill jag säga till alla er, att ni bör värdesätta Hectors ”korrigeringar” under kurserna. Det är tack vare dem som vi blir bättre dansare, och även bättre personer!


Vad tyckte du om Club Bachata?
Jag älskade er Club Bachata! Man känner verkligen att ni är som en stor familj, och ni hade en väldigt bra stämning. Jag fick lust att stanna längre för att lära känna alla människor bättre. Jag vill hälsa till alla som jag träffade på Club Bachata och fortsätt att lära er dansa med de stora lärarna som ni har i Tropical Sundsvall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0