Lina bloggar: Inspirerande dagar!

Hallå där!!

Här kommer en uppdatering från Salsafestivalen i Finland. Gud vilken rolig dag det var igår och roligare blir det! Igår tog jag intensivkurser under fyra timmar och de var bland de bästa kurserna som jag har tagit någonsin! Det är väldigt inspirerande lärare här, jag fick så mycket energi och inspiration av dem! Nivån är väldigt hög och det känns så kul att få lite utmaning.

Dansskolan som ordnar festivalen har en jättefin studio med flera salar. Det hålls fyra kurser parallellt med varandra, så ibland är det väldigt svårt att kunna välja vad man ska gå på =)

En av mina favoritkurser var med Solangel, en workshop för tjejer där vi slipade feminina rörelser i Salsa!  


Workshop i "Salsa med stil" för tjejer med duktiga Solangel



Under alla kurser i Afrokubanskt och Rumba är det livemusik som gäller!

 
Det blir en helt annat stämning med livepercussion =)


Hector spelade tills händerna blödde

 

En annan av mina favoritkurser var med Maglén Martinez i Cabaret. Vi fick lära oss teknik med armar och händer, vilket var superbra!! Alla som är här på festivalen är så himla duktiga och jag har lärt känna massor av nya vänner. Väldigt kul! Sammanfattningsvis var det en intensiv dag med många nya saker!


Med min vän Reinier, danslärare i Schweiz 

Idag ska Hector och jag bland annat hålla i en kurs i Salsa med Rumba. En fullspäckad dag väntar, så vi hörs senare!

Danskramar
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0