Lina bloggar: Los Van Van i Sverige!!

Hej alla dansare!

Imorgon är det dags årets höjdpunkt i Salsa-Sverige, det kubanska bandet Los Van Van kommer till Stockholm för att spela live! Självklart kommer Tropical Sundsvall att vara på plats för att ge er en recension!

Los Van Van är ett av Kubas mest kända salsaband och har haft en lång och suverän karriär! Gruppen bor på Kuba och där kan man ofta se dem spela på olika konserter. Nu kommer de äntligen ända bort till oss i Norden!


 


Deras låtar spelas varma på våra danskurser i Sundsvall, men även på Club Bachata. Både jag och Hector är stora fan av deras musik och flera av medlemmarna i bandet är Hectors kompisar. Nyligen släppte de en ny skiva och är nu ute på världsturné!

Det ska verkligen bli kul att se dem live, då det blir första gången för mig! Det är stort!

Jag återkommer efter helgen med bilder och massor med nyheter!



Här bjuder jag på en av mina favoritvideos från dem!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0