Lina bloggar: Los VAN VAN live i Stockholm!

Hej alla!

Nu är jag hemkommen från en minnesvärd helg i Stockholm! Ett av mina favoritband Los Van Van från Kuba kom till Sverige för att spela live! De är Kubas mest kända musikband och de har funnits i väldigt många år. Konserten var hur bra som helst!

Hela Salsa-Sverige hade samlats i Gamla Tryckeriets stora lokal och var förväntansfulla för att se det proffsiga salsabandet. Det var mycket folk och en bra och trevlig stämning!

Los Van Van imponerade verkligen med sitt stora 16-mannaband och gav en hela 2,5 timmar lång konsert!



 


Jag stod längst fram vid staketet och såg dem på riktigt nära håll! Stämningen var jättebra, alla dansade, sjöng med, applåderade och var glada!

De spelade både "gamla godingar" som tex låtarna Me mantengo och Te pone la cabeza mala, men även alla de nya låtarna från deras senaste skiva. Bästa låten på nya skivan är enligt mig "La maquinaria". Jag tycker att det var toppen att de blandade nya och gamla låtar, för de är riktiga klassisker inom salsavärlden.

Många musikband kan ibland låta helt annorlunda live än på skiva, vilket kan göra mig besviken. Los Van Van däremot sjöng och spelade suveränt, de lät precis lika bra live som på skiva! De var fantastiska!




 




Efter spelningen var jag en av få personer som fick träffa bandet backstage och umgås med dem en stund. De är verkligen jättetrevliga och glada, väldigt pratsamma!

Jag är glad över att ha fått träffa dem personligen, eftersom Los Van Van är ett band som jag ser mycket upp till! Det är Kubas mest kända salsaband, och efter att ha sett dem live kan jag förstå varför de är så stora. Riktigt proffsiga och de har många bra låtar!

Här nedan ser ni mig med huvudsångarna "Lele" och Roberton!








Det var fler Tropical-dansare som befann sig på konserten, bland annat Agneta och Lars Alin. Jag avslutar med ett citat om vad de tyckte om kvällen:

- SKITBRA! Det var kul att dansa till ett riktigt bra liveband, det blir en helt annan stämning än med vanlig musik. Det var väldigt bra och vi är glada över att ha fått sett dem!



Vi ses på Salsan imorgon!

LINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0