Lina bloggar: Dans på gatan!

Halloj!

Vilket härligt väder det är idag, nu verkar våren vara på gång på riktigt!

Idag tänker jag bjuda på en video som Tropical är med i, som spelades in på Kuba. Jag är inte med just i den här videon, utan jag höll på att fota för fullt i kulisserna =) 

Hector däremot både spelar musik och dansar i videon. Det som är så härligt på Kuba är att man kan dansa och spela musik exakt vart man vill. Börjar några dansa på gatan och trumma med lite congas och andra instrument, skapas en "fest" direkt!

Jag hoppas att vi kan göra något liknande i Sundsvall någon gång, dvs att vi dansar på gatan med massor av musik. För två år sedan ordnade vi en SalsaGatufest som var väldigt lyckad, då vi dansade fritt på gatan hela natten. Det blev en stor folksamling och det kändes nästan som att vi var utomlands!

Ta er en titt på videon nedan och känn dansglädjen =)





Kommentarer
Postat av: Maggan

;-)

https://www.facebook.com/#!/events/223700944407123/

2012-05-11 @ 08:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0