Massor med nya moves!

Hallå där!

Nu är vi inne på sista kursveckan för terminen och igår dansade vi Reggaeton och Rueda. Hector har köpt ett träningslinne till mig i Italien där det står "Me gusta Reggaeton", vilket betyder "Jag älskar Reggaeton". 

Jag blev verkligen glad för presenten och invigde den igår på Reggaetonkursen! Jag fick ännu mer energi i dansen än vanligt, haha =)
 


På lektionen i Rueda byggde vi på våra turer ännu mer! Dagens turer var:
 
La flor: Enchuffla, killarna dansar in i mitten och gör "vågen". När killarna går bakåt dansar tjejerna in i mitten och gör en snurr
Cogela al lao: Killarna byter till nästa tjej
La flor abierta: Samma som ovan, fast tjejerna gör också "vågen" imitten (istället för att snurra)
Derecha: Killarna byter plats till höger och rundar en tjej
Izquierda: Killarna byter plats till vänster

 
 
 
Det blev mycket skratt och vi hade väldigt roligt under hela kvällen =)
 
Jag tycker alla gör det jättebra med de spanska orden, för jag förstår att det inte är helt lätt att memorera spanskan. Dessutom pratar Hector supersnabbt, så det gäller att vara på alerten! 
 
Ruedakursen kommer definitivt att fortsätta i höst på samma dag och tid. Vi hoppas att alla fortsätter och välkomnar också nya deltagare att testa!
 
Vi hörs,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0