Rumba på Flamenco Center!

Hejsan!

Idag är Hector i Stockholm för att hålla Rumbakurs!

På Flamenco Center ordnas en riktig Kuba-kväll med livemusik och Rumba/Afro. Hector är inbjuden instruktör att lära ut Rumba, eftersom han är ett så starkt namn i världen inom just den här genren. 

Det är ett väldigt roligt initiativ tycker jag, eftersom det inte är så vanligt här i Sverige att man kan delta på Rumbakurser med levande slaginstrument. Riktig Kuba-känsla med andra ord!


Eventet heter "Hamel de Estocolmo" och namnet kommer från ett känt kvarter i Havanna som heter "Callejon de Hamel". Det är ett promenadstråk där det alltid spelas och dansas Rumba. Alla väggar där är helt målade i kubansk konst och det finns massa olika slags skulpturer.

Jag var själv där och dansade Rumba när jag var på Kuba, verkligen en upplevelse. Magiskt!

Väggmålning från Callejon de Hamel på Kuba
 
Hamel de Estocolmo (eventet där Hector är just nu) är ett perfekt event för att känna Rumba-andan och kulturen här i Sverige. Jag tror att det kommer ordnas fler tillfällen framöver, så håll utkik ifall ni har vägarna förbi Stockholm någon helg. 

Imorgon uppdaterar Hector med lite bilder från hur det har gått. Vi hörs snart igen!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0