Fina ord om dansen!

Hej!

Hittade en fin text om dansen som jag måste dela med mig av.

Om jag översätter det betyder det ungefär:

Att dansa
är varken en sport eller en komersiell aktivitet, det är KONST
det är inte att kunna dom bästa stegen, det är att veta VAD DU KAN
det handlar inte om första eller sista platsen i en tävling
utan det handlar om att VARA LYCKLIG med det du gör
dans är inte för att imponera, det är ett sätt att uttrycka sig på

 
Fint sagt, eller hur? Det är väldigt mycket sanning i dom orden. Att dansa är verkligen att känna och uttrycka sig genom kroppen. Dans sprider en otrolig lycka! Självklart är dansen också till för umgängets skull och att få nya vänner! I mitt fall får jag en möjlighet att uttrycka känslor till den musik som jag älskar allra mest! Hur är det för er?

Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0