Tankar från Salsakursen!

Hej!

Nu är jag hemma efter en svettig Salsakväll. Superkul som vanligt!

Ikväll på medelkursen passade jag på att ta ett snack med några av kursdeltagarna. Jag var nyfiken att höra hur de känner att de har utvecklats inom dansen i höst.

Petra Henriksson:

 
- Den här hösten började jag på Salsakursen, så jag har utvecklats väldigt mycket! Det är första gången som jag dansar någon pardans överhuvudtaget, så det är ett stort steg för mig. Jag har dansat på Tropicals Reggaetonkurs i flera terminer och jag känner att jag har stor nytta av Reggaeton-rörelserna i Salsan. Speciellt när det gäller koordination och fotarbete!

Äntligen kan jag dansa mer än bara Reggaeton på Club Bachata! =)

Maria Rojas:

 
- Jag känner att jag har blivit mycket rörligare under den här terminen, plus att jag har lärt mig att följa killarna. Förut tyckte jag om att styra, men nu slappnar jag av och låter killarna föra mig. Den största utveckligen den här hösten är att jag vågar släppa loss mer, jag tänker inte längre på ifall andra tittar på. Nu struntar jag i vad andra kan tycka och tänka, utan dansar loss till musiken.

Jag har verkligen dans-abstinens varje vecka! Alla på kurserna har kommit så nära varandra nu, alla pratar med alla och det känns kul att träffas varje vecka. Dessutom känner man sig lite stolt när man går hem från kurserna och känner att man satte turen. Då blir man jätteglad och tänker "Yes, jag klarade det".

Sigifredo Tapia:

 
- Jag känner att jag har utvecklats väldigt mycket den här hösten. Det största tror jag är självförtroendet, att jag vågar mer nu. Jag ser inte själv ifall jag har blivit bättre, men det känns att jag vågar slappna av och släppa loss i dansen. Jag tror mycket släppte efter att vi gjorde ett uppträdande med Bachatagruppen förra terminen. Dansen är verkligen jättekul!


Härliga ord eller hur?

Nu laddar vi för morgondagens Bachata!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0