Hemma från Stockholm!

Hej alla!

Nu är jag hemma från en intensiv och rolig danshelg i Stockholm! 

I fredags besökte jag Capitol där Salsaakademien hade anordnat en sociadanskväll med Bachata. Socialdanser kan jag varmt rekomendera till alla dansintresserade som vill dansa i en annan miljö än "partymiljön". Ofta anordnas socialdanser i dansskolornas egna lokaler och innan hålls även någon workshop. Stämningen är alltid trevlig och "städad" eftersom det inte finns någon alkohol. Det är mer vatten, läsk eller fika som gäller =)

Igår var det en stor Salsafest på Bryggeriet som jag hade sett fram emot! Ett band som heter Doble Jugada från Frankrike besökte Stockholm för att spela. Dom spelade massor med kända Salsahits och var hur bra som helst! De bjöd även på några Merengue och Cumbiaklassiker! Stämningen var på topp från första låten och dansgolvet fylldes till stängningsdags. 

 
Jag dansade nonstop, träffade massor med dansvänner (även flera som har dansat tidigare med oss i Sundsvall) och njöt av musiken! Det är verkligen en helt annan känsla när musiken är live och man ser hur bandet lever in sig i musiken =)

Sammanfattningsvis var det en supertrevlig helg med massor med aktiviteter och positiva upplevelser! Nu väntar massor med jobb i veckan och på lördag är det såklart dags för höstens första CLUB BACHATA!

Vi ses!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0