Elever på Gymnasiet introducerades i Bachata!

Nu denna vecka har Lina och Hector haft danskurser i Bachata för 6 olika klasser från NTI-Gymnasiet och Mikael Elias Teoretiska Gymnasium. Bachata passar verkligen alla åldrar och det känns roligt att Tropical Sundsvall har fått visa ungdomarna i Sundsvall den härliga dansen från Dominikanska Republiken.









Uppvärmning på linje

Idag var jag där och tjuvkikade när sista kursen för idag hölls. Jag är riktigt imponerad över hur fort eleverna lärde sig. Lina och Hector började med att visa grundstegen på linje, därefter fick de prova dansen i par. Till slut hade samtliga elever provat på Bachata och rörde sig smidigt över salen i takt till musiken. Som sagt, jag är grymt imponerad och jag tror att de tyckte att det var riktigt roligt! =)

 




Dans i par



”1,2,3 – markera” är ord som hördes hela tiden och jag skulle gissa att flera av eleverna har det inpräntat i huvudet när vi sa hejdå och tack för idag!







Om några av er gymnasieelever läser detta blogginlägg: Nya kurser i Bachata börjar i höst. Jag vet att Lina och Hector skulle vara väldigt glada av att ha er med i Tropical Sundsvall, för ni var jätteduktiga! Jag tror också att flera av er verkligen skulle fastna för dansen! =)

All info kan ni hitta på vår hemsida: www.tropicalsundsvall.se






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0