Första veckan efter prova på veckan.

Idag var det Afrokubansk och Cubamix, grymt seg i kroppen var jag men det var roligt som vanligt ändå.

Den Afrokubanska delen är sjukt coolt för jag får en känsla av combat över det hela när man tar i och skriker efter dom stridslystna stegen : ) Alla som tycker om att träna hårt prova detta för ni hittar inte något tuffare just nu i Sundsvall.

Sedan fick jag en aha-upplevelse då jag märkte att många av dom moves vi gör är grunderna till många olika dansstilar som finns runt om i världen idag, typ en move man gör är något som liknar plantering av frön från en sidoväska... ser ungefär ut som hiphoppare gör "yo steg" om ni fattar vad jag menar, om denna gamla dansstil skulle man kunna säga - We did this way back on stoneage suckers, you are late ; )

See ya.


huseyin signatur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0