En kväll fylld av Salsa!

Ikväll började ett nytt kursblock med Salsa. Många dansglada människor kom för att prova den härliga pardansen och flera gamla ansikten kom också förbi för att fortsätta att utveckla sig inom salsa. Jag har sagt det förut och säger det igen: har man en gång börjat dansa går det inte att sluta! =) Då är man fast! Det är ju jättehärligt! Man mår bra av dans!

Vi började som vanligt att värma upp på linje där vi gick igenom grundstegen för att sen prova dem i par.





I pausen mellan nybörjare och medel/avancerad bjöds det på fika. Flera av Tropicals dansare hade bakat. Trevligt! =)




Jag dansade på medel/avancerad nivå idag där vi lärde oss en jättefin tur. Som alltid när Lina och Hector visar turen tänker jag: "oj, ska jag klara det där? Det ser jättesvårt ut!" Men som alltid går det jättebra. Lina och Hector visar lite i taget och ser till att alla kan stegen innan de går vidare. Grymt pedagogiskt och så himla bra!


Nu har 1a veckan av det nya kursblocket gått och en hel del nya danssugna människor har provat på danserna! =) Vill du lära dig Bachata och Salsa är det absolut inte försent! På onsdag kl 18:00 är det Bachata på kårhuset! Kom och prova och förälska dig i dansen du också!

All info hittar du på: www.tropicalsundsvall.se


Avslutar med en låt jag blir riktigt glad av! =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0