Latinamerika lockar: DEL 2!

Nu fortsätter vår reportageserie med Tropicals kursdeltagare som har rest till Latinamerika! Vi bjuder på lite rolig helgläsning, där ni kan ta del av härliga resor till Karibien! Dagens kursdeltagare är Emma Lindgren, som dansar både Salsa, Bachata, Cubamix och Reggaeton med Tropical.


EMMAS FANTASTISKA RESA TILL KUBA!

Emma bytte det slaskiga vintervädret i våras mot tropiska och varmare breddgrader, närmare bestämt till Kuba! Tillsammans med familj och släkt åkte de till Salsans hjärta, och det är en resa som Emma aldrig glömmer!

Vädret var otroligt varmt, trots att den kubanska sommaren inte riktigt hade börjat än. Mycket tid tillbringades på paradisstränderna i Varadero, och Emma badade var femte minut för att svalka sig! Varadero är en mindre ort som ligger cirka 3 timmar från huvudstaden La Habana med buss. Varadero är särskilt känt för sina vackra vita sandstränder och turkosa hav. Ett riktigt paradis med andra ord!


   
Turkost hav och fina stränder lockar!  


– Jag tycker att det kubanska folket är supertrevliga och oerhört musikaliska! Vi gick ut några kvällar på olika klubbar och dansade oss svettiga, säger Emma. Det spelades väldigt mycket Salsa, Reggaeton, Merengue och även Bachata, så vi fortsatte att lyssna på den musiken även på hotellrummet! Musiken var så härlig att vi direkt gick och köpte massor med skivor!

Det blev även en hel del danskurser för Emmas del, då hotellet erbjöd minikurser i Salsa, Merengue och Bachata! Emma och familjen åkte självklart in till huvudstaden Havanna under sin vistelse på Kuba, och det var en stad som fångade Emmas intresse på en gång. De åkte även runt till mindre städer för att verkligen upptäcka den kubanska kulturen och se hur lokalbefolkningen bodde.


 
Det blev en hel del dans för Emma på hotellet!



La Habana fångade Emmas intresse för att det fanns så mycket att se. Gamla bilar, byggnader, glada människor – En otroligt vacker och häftig stad! Det spelades musik och staden gav så många intryck, det fanns mycket att titta på. En dag tog de en sväng till Hemingways hotell och tog en drink och passade på att titta runt där. Mitt i alltihop var det ett bröllop, och brudparet åkte häst och vagn på torget.

 

- Jag har varit väldigt nyfiken på att se La Habana ända sedan jag såg filmen Dirty Dancing 2, säger Emma. Nu har jag äntligen fått uppleva Kuba på riktigt, och kubanerna är så godhjärtade! Baksidan är nog att många lever fattigt, vi träffade en kille som visade oss vart han bodde och han hade det inte så bra ställt.


 
Det fanns mycket att titta på i La Habana!

 
Ett pinsamt minne som Emma fick uppleva på Kuba, var när hon och hennes kusiner skulle bada en dag. Vågorna var riktigt stora den dagen och Emma och kusinerna kunde inte hålla sig från vattnet, utan hoppade runt och skojade med varandra.

– Jag skulle förbättra min solbränna och försöka sola bort några bikiniränder som jag hade fått, säger Emma. Därför hade jag en bikini utan axelband på mig, och plötsligt kommer en jättevåg och slår omkull mig så att min bikini försvinner!! Jag märkte inte det, utan fortsatte glatt att hoppa i vattnet. Då ser jag hur flera från hotellet skrattar och visslar, och jag dök genast ner i vattnet igen! Det var så pinsamt, säger Emma full av skratt! Nu kan jag skratta åt det, men just då höll jag på att dö!



Sammanfattningsvis tycker Emma att Kuba är ett fantastiskt land och hon rekommenderar varmt att åka dit!
– Jag kommer definitivt att åka tillbaka, och vi har planer på att åka redan i mars igen, säger Emma glatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0