Vad är det bästa med Bachata?

Hej dansvänner!

Bachata är en av Tropicals pardanser som är mycket uppskattad. Massor av danssugna människor dansar Bachata varje onsdag med Tropical. Idag passade jag på att fråga några medlemmar vad som är det bästa med Bachata! =)





Sigifredo Tapia:
Det bästa är att jag lär mig att dansa bachata. Det är helt annorlunda än vad jag först trodde. Det är jättemycket gemenskap!




Emma Gustafson:
Det är kul! Det är härlig musik. Jag gillar bachata mest av alla danser. Det är svårt att förklara dansglädjen, men det är så roligt!



Tom Mjörndal:
Det är kul! Det är lagom fort, man hinner ta ut rörelserna ordentligt, det är inte stressigt. Musiken är sensuell!



Anneli Jonasson:
Det är härlig musik, det är avkopplande. Takten är mjuk, skön och härlig. Man blir avslappnad av bachata!



Jonathan Caraballo Eriksson:
Jag gillar att dansa! Musiken är annorlunda och skön att lyssna på. Bachata är ett bra komplement till salsan som är mer lekfull. Bachata är mer sensuell!




Maggan Renlund:
Rytmen är härlig. Det är soft musik. Man vill dansa så fort man hör musiken!



Hector Orellana:
Det är en härlig rytm. Gemenskapen med alla människor på kursen är rolig. Musiken och låtarna är jättebra. Aventura är mitt favoritband!






Vill Du också lära dig Bachata och uppleva den härliga dansglädjen? Nya kurser börjar om några veckor. För mer information, besök vår hemsida: www.tropicalsundsvall.se och håll er uppdaterade här på bloggen för mer information! =)



Stor Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0