Det tränas turer....

Hej dansvänner!

Ikväll har jag en överraskning åt er alla. Lina och Hector vet inte heller vad jag har att berätta! =)

Jag vet att Lina och Hector ofta tränar in nya salsa- och bachataturer innan Cubamixen på tisdagar. Ikväll gick jag dit tidigt och smygtittade när de övade. Det här har jag velat blogga om länge och jag har själv ofta undrat hur en tur blir till. Jag har frågat Lina lite då och då hur de kommer på alla turer.


Jag vet att både Lina och Hector lär sig väldigt mycket när de åker på olika dansfestivaler och dansar.  På så vis kommer de på egna varianter, snurrar och turer när de själva tar kurser. De socialdansar ofta tillsammans och kommer då på snurrar och steg som de sätter ihop till längre turer som vi får lära oss på kurserna.

Lina har tidigare berättat för mig att de lägger ungefär 8 timmar i veckan på att spåna och träna in nya turer till Salsa- och Bachataklasserna!



Ikväll när jag smög var dörrarna stängda till träningshallen och nya turer övades in! Jag kan också berätta för er att våra kära instruktörer har en vilja av stål och de båda är mycket envisa!  Ikväll när nya turer övades in blev det en hel del diskussioner hur de skulle göra. =) Jag hörde inte vad de sa men deras kroppsspråk sa det mesta - de tyckte ibland väldigt olika och ingen av dem ville ge sig! Allt för att turen ska bli så bra kan jag gissa!

Jag hann även knäppa kort när de övade! Ikväll har jag känt mig väldigt busig när jag har smygtittat och fotat när Lina och Hector övade som bäst!






Stor Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0