Lina bloggar: Hector år 2004!

Hej!!
 
Vet ni vad jag har hittat? Ett videoklipp när Hector dansar med sin gamla dansgrupp Yoruba Andabo!

Det här klippet är filmat när Hector fortfarande bodde på Kuba, han själv tror att det var runt år 2004. Vad kul att hitta ett klipp med honom för så längesen =)

Ta er en titt, känner ni igen honom? I minut 2:50 dansar han på tågrälsen!
 
 


Yoruba Andabo är en av de mest kända grupperna på Kuba när det handlar om folkdans (Rumba, Afro etc). Jag har själv sett dem när jag var på Kuba och de är grymma!

Hector jobbade med dem i hela 12 år! Vår Hector är ett stort namn inom Rumba och Afrokubanskt och blir igenkänd lite här och där. Jätte roligt tycker jag =)

Danskramar
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0