Maria gästbloggar: Mot Ghana!

Hej!

Idag gästar jag, Maria Johansson, bloggen! Jag har dansat med Hector och Lina ända sedan de startade upp kurser i Sundsvall. Snart börjar deras fantastiska danskurser igen, men denna gång får Salsa och Bachata en lång paus för min del. Den här hösten kommer jag att spendera i Ghana!

Jag läser ett program på Mittuniversitetet i Sundsvall och nu sista året har vi en valfri termin. Där kan vi välja mellan praktik eller studier, antingen i Sverige eller utomlands. Jag kommer att åka till Accra, huvudstad i Ghana, redan nu den 7:e september!





I Ghana kommer jag att praktisera på en organisation som heter Women Peace and Security Network - Africa. De arbetar för att stärka kvinnors delaktighet och ledarskap i fredsuppbyggande.

Mina uppgifter kommer bland annat att innehålla bakgrundsforskning till projekt och utveckling av dessa, delta i utformning av program samt genomförande och utvärdering. Hjälpa till att främja inrättandet av utökad kontakt och deltagande mellan kvinnogrupper och politiska beslutsprocesser m.m. Det blir måndag till fredagsjobb men ett otroligt intressant sådant! Jag ser verkligen fram emot denna möjlighet att få åka till Ghana och lära mig av dessa kvinnor!


På Nobelmiddag!

I Accra kommer jag att bo hos min pojkväns moster och hennes familj. Jag har aldrig tidigare varit i Afrika, så det kommer att bli ett spännande äventyr med mycket nytt! Jag längtar redan till värmen som aldrig infann sig här!

Eftersom jag blir borta till slutet av december, missar jag hela denna termin med Tropical, men jag hoppas att jag får chansen att uppleva och lära mig lite afrikansk dans istället! Jag kommer såklart att följa er på bloggen och Facebook, och sedan ska jag självklart se till att alla jag träffar kommer att gå och nynna på Prince Royce, Romeo Santos m.fl. när jag lämnat landet!

Kram
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0