Vad tänker du på när du hör ordet BACHATA?

Hej dansfamiljen!

Förra veckan frågade några av våra kursdeltagare vad de tänker på när de hör ordet SALSA! Det blogginlägget var väldigt uppskattat! Därför är det dags igen! =)

Ikväll fick några från Bachatakursen berätta vad de tänker på när de hör ordet BACHATA! =)



Marco Ghosn:
När jag hör ordet Bachata tänker jag på vackra kvinnor med fina kurvor, goda drinkar och vackert väder.




Lillemor Persson:
Bachata för mig är gemenskap, det är roligt. Det är en utmaning att komma ihåg alla steg och klara dem. Sen musiken såklart, då går det lättare att dansa!




Mehdi Dadashpour:
Jag tänker på passion, vänskap och leenden. Bachata är också bra träning!





Sanny Masarov:

Bachata för mig är rytm, passion, mycket känsla och den trevliga gemenskapen som dansen ger!




Robin Bittner och Chiara Broeker:
För oss är Bachata passion, sexiga höftrörelser, musiken får oss i bra stämning. Här på dansen glömmer man att det är vinter och kallt ute!





Maria Johansson:

Bachata är roligt, det är bra musik. Jag tänker såklart på dansen här med Tropical och alla kursdeltagare. Sen tänker jag också på låten Corazon Sin Cara med Prince Royce!


Jag passade också på att fråga våra duktiga instruktörer vad de tänker på när de hör ordet Bachata! =)



Lina Törnqvist:
Jag tänker på Dominikanska Republiken när jag ordet Bachata. All dans på gator och stränder med den typiska gitarrmusiken som är speciell för just Bachatan. Tropisk värme och mycket höfter är också saker jag tänker på när jag hör ordet Bachata!




Hector Oviedo Abreu:
Bachata för mig är passion, sensualitet och bra musik. Det är en härlig och bra känsla som man får när man dansar Bachata. Bachata betyder fest!



Vad tänker ni på när ni ordet Bachata?! Berätta gärna! =)

Stor Bachata-kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0