Sandra bloggar: Reggaeton med Ålstas danselever!

Hej alla!

I torsdags var jag på Ålsta folkhögskola i Fränsta för att ha lektion med dans- och artisteleverna under en dag. Tjejerna som går danslinjen fick under eftermiddagen ett hett pass i Reggaeton! Det var höftrullningar och shake tills både dem och jag var helt slut!


Det var extra roligt för mig att tjejerna som går danslinjen redan är väldigt rörliga i kroppen och duktiga på att dansa. De tar så snabbt till sig vad det är som de ska göra! I koreografierna blir dansen bara ännu bättre, då de lägger in sin egen stil och känsla i dem. Roligt och inspirerande!




Tjejerna var väldigt nöjda efteråt och tyckte att det var roligt med lite lössläppta takter som omväxling till deras klassiska lektioner med benlyft och pliéer. Även för mig som har haft lite danspaus var det roligt att dansa loss med hela kroppen och varje liten muskel igen!



Jag hoppas att ni alla är peppade för de nya kursomgångarna som precis har startats upp. Jag ska försöka att titta förbi lite då och då, även fast jag kommer vara borta som instruktör i vår. Däremot hoppas jag på att vi kan lägga in en helgkurs framöver!

Ha det fint så länge, så ses vi!
Kramar från Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0