Mitt sista blogginlägg

Hej alla dansvänner och läsare!

Nu har jag flyttat hem till Östhammar där jag är uppväxt. Alla mina flyttkartonger är inburna i mina föräldrars garage och jag bor i mitt gamla rum i mina föräldrars hus. I tisdags gick flyttlasset från Sundsvall och hem till Östhammar.


Jag och flyttlasset!


Jag har bott i Sundsvall i fyra år och jag har dansat med Tropical i lite mer än 1 ½ år. Den här tiden har sprungit förbi och det har ofta känts som att jag har dansat mycket längre än vad jag har. Dansen är en sådan stor och självklar del av mig!
Det här blir mitt sista blogginlägg och jag lämnar över bloggen med varm hand till Lina.

Att börja dansa med Tropical är bland det bästa jag någonsin har gjort. Jag har haft så otroligt roligt på, under, innan och efter kurserna. Festerna har alltid varit väldigt roliga och tillsammans har vi fyllt dansgolvet och gjort kvällarna enormt minnesvärda!


Det har alltid varit proppat med folk på festerna! =)


När började att dansa fastnade jag direkt för Bachata. Jag älskade bachatan från första stund, det var kärlek vid första ögonkastet, eller ska vi kanske säga vid det första danssteget! =)

Salsan var också kul men det var lite svårare. Jag minns så väl att jag hade svårt i början att höra takten och den där lilla pausen man ska göra, den struntade jag i och körde istället på i full fart! haha! Jag ville också styra själv när jag skulle snurra och hur jag vill dansa!
Men idag, 1 ½ år och väldigt många danskurser senare, har jag lärt mig att dansa, följa och också använda pausen i salsan! =)


Många skratt har det blivit! =)



Det tar tid att lära sig att dansa. Det vet jag också att Hector har sagt flera gånger. Han blev inte proffs på en dag, utan det krävs tid, tålamod och massor med träning. Ge aldrig upp, för varje kurstillfälle så utvecklas man. Det kan jag lova er, ibland kan det kännas svårt och att man står still men jag lovar er, man utvecklas hela tiden!

Under de här 1 ½ åren har jag sett massor av människor som har tagit sina första danssteg och idag dansar superbra. Det är så himla roligt att se! =)

Det har varit otroligt roligt att träffa så mycket härliga människor under den här tiden. Vi är verkligen en stor dansfamilj och jag kan säga utav hela mitt hjärta att ni har verkligen varit som en familj för mig! 
I Tropical Sundsvall har jag en extra-mamma och faktiskt också personer som jag ser som mina syskon. Ni betyder så mycket för mig, många av er står mig väldigt nära och har blivit mina vänner för livet! 
                                          <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


Ni är så många som finns i mitt hjärta!


Jag är övertygad om att sammanhållningen vi har är unik i sitt slag - vi är en stor dansfamilj med medlemmar i alla åldrar och från världens alla hörn. Fortsätt att ta hand om varandra, dansa, ha roligt och lär er av varandra!

Om vi tittar tillbaka under de här 1,5 året så har jag fått glädjen att uppleva så mycket roligt. Jag har varit med i flera dansuppvisningar. Jag minns så väl min första uppvisning jag gjorde. Då hade jag dansat Bachata i 10 veckor och skulle uppträda tillsammans med fortsättningsgruppen. Knäna skakade och det pirrade i magen men oj så roligt det var och vilken energi och peppning vi fick av publiken!

De andra uppvisningarna har varit så otroligt roliga och jag är så glad att jag har fått chansen att få stå på scen och dansa - det är en obeskrivlig känsla!

 
Min allra första uppvisning


Jag har åkt iväg på flera konserter, jag kommer aldrig att glömma den sommarkvällen då jag fick träffa min stora idol DON OMAR, eller höstkvällen när jag dansade salsa till TIMBALIVE som spelade på Klustret i Stockholm.

Jag har tagit danslektioner av olika lärare och jag har verkligen känt en enorm dansglädje varje dag! Det är något som jag alltid kommer att ha glädje av och alltid kommer att minnas!


Jag och min stora idol Don Omar!


Jag kan inte räkna hur många timmar som har blivit dagar som jag har tänkt på er kursdeltagare och så många tillfällen som jag, Lina och Hector tillsammans har jobbat för att utveckla Tropical, klura på roliga evenemang och andra spännande överraskningar. Vi har ofta tänkt så det har knakat och ännu oftare skrattat så vi har haft ont i magen! =)


Lina och Jag! =)


Jag vill passa på att tacka Tropicals hjärta och själ - jag pratar såklart om våra instruktörer Lina och Hector!
Ni brinner för det ni gör och lär oss att dansa med glädje, känsla och mycket passion. En danskurs med er bjuder på många skratt, ni är alltid glada, positiva och framförallt, otroligt pedagogiska!

Jag har aldrig träffat lärare som ni, ni har ett sådant tålamod och alltid genomarbetade kurser där allt är upplagt så himla pedagogiskt och bra. Tillsammans med er och tack vare er har jag lärt mig att dansa!
Jag tackar er av hela mitt hjärta! Ni är helt fantastiska! <3




Till er alla kursdeltagare, fortsätt att dansa, kämpa på, lyssna på musiken så ofta ni bara kan och ta hjälp av Lina och Hector! I Tropical har vi den lyxen att ha fantastiska lärare med enorm kunskap och stor entusiam att lära alla att dansa. Känn dansglädjen!

Stort Tack
för den här tiden! Jag lovar att jag kommer att komma upp och hälsa på!

 

 




Jag avslutar med en av mina absoluta favoritlåtar: Romeo Santos - Llévame Contigo 



Många kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0