Lina bloggar: Afrokubanskt är poppis!

Hej alla!

Hoppas att ni har en riktigt trevlig helg!

Idag tänkte jag dela med mig av en video till er, som visar när Hector håller kurs i afrokubanskt. Dansen är verkligen jättepopulär i hela Europa, med massor av folk som deltar på kurserna. Tyvärr har dansen inte växt så mycket i Sverige och många vet inte riktigt vad det är. Det vill Hector och jag ändra på!

Afrokubanskt är Hectors specialité och en av danserna som han har växt upp med sedan liten. Jag själv har varit på Kuba och sett med egna ögon hur barnen växer upp med rytmerna och dansen i gathörnen. Det känns som fest varje dag!

Ta er en titt och få mer förståelse för hur de Kubanska rötterna ser ut =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0