Lina bloggar: Eftersnack med Cristian!

Hej alla!
Nu har det gått några dagar sedan succén på Club Bachata i lördags, och jag har tagit ett eftersnack med vår gäst Cristian. Vi var väldigt nyfikna på hans tankar om Club Bachata och vad han har fått för uppfattning om vårt evenemang =)
Cristian, vad tyckte du om Club Bachata?
- Jag tycker att er Club Bachata är ett fint exempel på ett bra organiserat evenemang, det var mycket harmoniskt! Man ser att ni är som en stor familj på festen. Jag ser även att alla verkligen längtar entusiatiskt till den lördagen i månaden som Club Bachata är på, och att alla ser fram emot att komma och dansa.
Vad tyckte du om ditt uppträdande?
- Jag tyckte om att dansa för er, och jag är stolt över att ha delat scen med Hector. Förut var jag nervös inför att uppträda, men innan uppträdandet kände jag mer längtan att dansa än nerver. Jag är ganska hård mot mig själv och tycker alltid att jag kan göra bättre ifrån mig.
Hur tycker du att stämningen på Club Bachata är?
- Det är en lugn stämning och man ser att folket verkligen kommer för att göra det dom älskar - Dansa! Det finns inget bråk, fylla eller dålig stämning, utan alla är där för samma sak. Jag ser också att i stort sett alla känner varandra och det är roligt. De som är nya kommer snabbt in i gemenskapen och känner sig bekväma.
Hur tycker du att Club Bachata skiljer sig från övriga latinofester som du har varit på?
- I Barcelona ser man tydligare att folket dansar och står i grupper, till exempel utifrån vilka danslärare man har. Det är mer segmenterat på så sätt. En annan skillnad är också att festerna i Barcelona börjar mycket senare och slutar inte förrän på morgonen. Man spelar också betydligt mer Salsa i Spanien, och kanske bara någon enstaka låt Bachata. Här blandar ni och det är jätttebra!
Jag ser att ni har bord och stolar på er Club Bachata och det är något som inte finns i Spanien eller på andra ställen. Där står man hela kvällen och sätter sig inte en enda gång. Därför är jag van att dansa hela kvällen utan att sätta mig ner.
Hur tycker du att nivån på dansen ser ut allmänt i Sundsvall?
- Jag tycker att ni dansar jättebra i Sundsvall, men det vore roligt ifall ni kunde öppna er mer för Rumba och Afro etc. Då skulle ni få en betydligt högre nivå, och känna ännu mer kultur. Jag vill säga till alla er att det finns mer liv efter att ha lärt sig Salsa (man kan blanda med Rumba, Mambo mm).
Jag skulle också rekommendera till er som inte pratar spanska, att börja översätta låtarna på internet. Om ni vet vad de sjunger om, blir det lättare för er att dansa med känsla. Känslan i dansen visar mer än turer och rörelser!
Jag kommer garanterat tillbaka nästa år, och då hoppas jag på att se er ännu mer avancerade =)
Hej alla!

Nu har det gått några dagar sedan succén på Club Bachata i lördags, och jag har tagit ett eftersnack med vår gäst Cristian. Vi var väldigt nyfikna på hans tankar om Club Bachata och vad han har fått för uppfattning om vårt evenemang =)

Cristian, vad tyckte du om Club Bachata?
- Jag tycker att er Club Bachata är ett fint exempel på ett bra organiserat evenemang, det var mycket harmoniskt! Man ser att ni är som en stor familj på festen. Jag ser även att alla verkligen längtar entusiatiskt till den lördagen i månaden som Club Bachata är på, och att alla ser fram emot att komma och dansa.




Vad tyckte du om ditt uppträdande?
- Jag tyckte om att dansa för er, och jag är stolt över att ha delat scen med Hector. Förut var jag nervös inför att uppträda, men innan uppträdandet kände jag mer längtan att dansa än nerver. Jag är ganska hård mot mig själv och tycker alltid att jag kan göra bättre ifrån mig.

Hur tycker du att stämningen på Club Bachata är?
- Det är en lugn stämning och man ser att folket verkligen kommer för att göra det dom älskar - Dansa! Det finns inget bråk, fylla eller dålig stämning, utan alla är där för samma sak. Jag ser också att i stort sett alla känner varandra och det är roligt. De som är nya kommer snabbt in i gemenskapen och känner sig bekväma.





Hur tycker du att Club Bachata skiljer sig från övriga latinofester som du har varit på?
- I Barcelona ser man tydligare att folket dansar och står i grupper, till exempel utifrån vilka danslärare man har. Det är mer segmenterat på så sätt. En annan skillnad är också att festerna i Barcelona börjar mycket senare och slutar inte förrän på morgonen. Man spelar också betydligt mer Salsa i Spanien, och kanske bara någon enstaka låt Bachata. Här blandar ni och det är jätttebra!

Jag ser att ni har bord och stolar på er Club Bachata och det är något som inte finns i Spanien eller på andra ställen. Där står man hela kvällen och sätter sig inte en enda gång. Därför är jag van att dansa hela kvällen utan att sätta mig ner.





Hur tycker du att nivån på dansen ser ut allmänt i Sundsvall?
- Jag tycker att ni dansar jättebra i Sundsvall, men det vore roligt ifall ni kunde öppna er mer för Rumba och Afro etc. Då skulle ni få en betydligt högre nivå, och känna ännu mer kultur. Jag vill säga till alla er att det finns mer liv efter att ha lärt sig Salsa (man kan blanda med Rumba, Mambo mm).

Jag skulle också rekommendera till er som inte pratar spanska, att börja översätta låtarna på internet. Om ni vet vad de sjunger om, blir det lättare för er att dansa med känsla. Känslan i dansen visar mer än turer och rörelser!

Jag kommer garanterat tillbaka nästa år, och då hoppas jag på att se er ännu mer avancerade =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0