Lina bloggar: Tropical gästar Umeå Salsa Club!

Hej allihop!

Nu har vårterminens kurser avslutats, men Tropical tar inte ledigt för det! Nu startar vår period med att åka runt och besöka olika städer och latinoklubbar. Först ut är Umeå den 1-3 juni!

Vi ser väldigt mycket fram emot att besöka Umeå Salsa Club och träffa alla dansare där. För mig har Umeå även en speciell plats i mitt hjärta, då det var där som jag och Hector gjorde vårt första uppträdande tillsammans för fyra år sedan. Hur nervös som helst och med skakiga ben var det där som jag gjorde Bachata-debut! =)

Fyra år efteråt kan jag knappt titta på vår första show (som jag har på video), för jag tänker bara på hur dålig vår teknik var och hur stelt vi dansade. Det är helt otroligt hur mycket vi själva har utvecklat oss under fyra år. Jag är riktigt taggad att visa Umeå-dansarna hur vi dansar nu!





Nu har Umeå Salsa Club återigen tagit kontakt med oss och bjudit dit oss. Vi ska hålla en heldag med workshops i Bachata och Rumba på flera nivåer. På festen på kvällen ska vi även göra premiär för vår nya Bachata-koreografi!

Vi har en helt ny koreografi på gång som är riktigt cool. Jag tycker själv att det är den bästa koreografi som vi har gjort hittills. Jag har satt ihop mina absoluta favoritsteg i Bachatan till en av mina favoritlåtar just nu. Hur vår nya show ser ut och vad det blir, får ni vänta med att se än så länge. Jag kan ännu inte avslöja hur showen ser ut, även fast jag är sprickfärdig att visa er!


Fortsätt att följa oss här på bloggen och på Facebook och häng med på vår resa!

KRAMAR
LINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0