Lina bloggar: Bachata på bröllop!

Hejsan!

Jag fick nys om en rolig nyhet på Bachatakursen igår och det måste jag självklart avslöja för er här på bloggen!

Två av våra nya kursdeltagare, Frida och Mohammed, planerar att dansa Bachata på deras bröllop till sommaren! Nu har de kommit till vår kurs för att träna upp sig inför bröllopet =)

Jag tyckte att det lät jättespännande och tog ett litet snack med dem efter kursen!



Frida berättar för mig att de ska gifta sig i Grekland i sommar! Nu håller de på att planera för fullt, och de har valt Bachata som bröllopsdans!

- Jag har dansat Salsa förut och nu när vi tittade runt för att hitta bröllopsdans, bestämde vi oss för Bachata, säger Frida.

Mohammed inflikar att han aldrig i sitt liv har dansat förut.
- Frida har tjatat på mig under åtta år att jag ska börja dansa, men jag har inte velat, utan trott att det inte är något för mig. Men nu när jag har provat tycker jag att det är jättekul!

Jag tycker att Frida och Mohammed gör rätt i att välja Bachata på bröllopet, det är en sån fin och romantisk dans! Hittills har de gått på två kurstillfällen hos oss, och under våren kommer de ha chans att träna ännu mer. Hector och jag kommer att ställa upp och hårdträna med dem på slutet så att deras bröllopsdans blir ett oförglömligt minne!

Under året har vi haft flera kursdeltagare som har valt bort den traditionella bröllopsdansen mot Bachata eller Salsa. Väldigt roligt och ett gott tecken att dansen kommer in i deras hjärtan på riktigt!

Inspireras av de här personerna och dansa ännu mer =)

Danskram
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0