Lina bloggar: Sounds of Nacksta!

Hejsan!

Jag tänkte passa på att berätta om ett roligt projekt som Hector jobbar med i höst. Han är med i ett projekt som heter "Sounds of Nacksta" som engagerar utländska ungdomar mellan 15-20 år. Projektets syfte är att ungdomarna ska känna gemenskap och delaktighet i Sverige.


Gruppen har träningar varje tordag och de håller på med sång, musik och dans. Hector är koreograf och lärare för danserna, och jag vet att de har väldigt kul tillsammans! Just nu håller Hector på att lära dem en dans från Bolivia.

De kommer att ha flera uppträdanden framöver och jag har fått höra att det till och med ska direktsändas i TV! Coolt!

Som ni vet så älskar Hector att arbeta med barn och ungdomar, och han brinner väldigt mycket för projekt som det här. Kul att det anordnas i Sundsvall, vi tycker att det är viktigt att utländska barn och ungdomar får bättre självkänsla och känner att de kommer in i samhället.

Jag berättar mer sedan när det börjar närma sig TV-sändningen =)

DansKram
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0